Experience: digital detox

← Terug naar het tijdschema

Log even uit van je digitale leven.
Meer en meer bereikbaar zijn. 24/7 beschikbaar zijn. Elk van ons wordt er haast dagelijks mee geconfronteerd. De mailbox, Twitter-, LinkedIn-, Instagram- en Facebookaccounts worden constant gecheckt. Daarvoor is zelfs geen aanleiding meer nodig. Onze smartphones lijken wel met onze handen vergroeid.
We zijn continu met 101 verschillende dingen bezig. Ons brein en manier van werken wordt geïmpacteerd door het digitale, wat leidt tot inefficiëntie (tijdverlies), energieverlies en vervolgens onze gezondheid beïnvloedt. Het heeft evenzeer invloed op onze omgang met mensen en het zorgt ervoor dat ons stressniveau toeneemt.
Tijdens de workshop ‘Digital detox’ houden we halt bij de risico’s van het digitale tijdperk én reiken we mogelijke oplossingen aan. Zaken zoals anders werken, prioritiseren, de aandacht scherp stellen, het beheersen van persoonlijke energie en tijd enzovoort. De focus in deze sessie ligt simpelweg op jezelf.

Charissa Verbeeck

Charissa is de oprichtster van Branding by Being, Engagement Strateeg bij Insilencio en trainer/coach rond onderwerpen zoals leiderschap, menselijk gedrag en wellbeing.

Na het beëindigen van haar Master in de Bio-Ingenieurswetenschappen, besloot ze om haar horizonten te verbreden en verhuisde ze naar Australië en uiteindelijk Zuid-Oost Azië.

In Bali werkte ze samen aan de lancering van een start-up in leiderschapstraining, waar ze leerde hoe organisaties door middel van transformationele educatie hun bedrijfsresultaten aanzienlijk kunnen verhogen.

Na haar terugkeer naar België, ging ze vervolgens aan de slag bij een Management Consulting bureau. Hier was ze verantwoordelijk voor zowel Talent & Business management in de Bel 20.

Via dit werk ontdekte ze haar voorliefde voor de menselijke kant van business, waardoor ze de volgende stap zette naar een Employer Branding agency, als Chief Passion Officer.
Naast het uitbreiden van de klantenportfolio, ontwikkelde en leidde ze eveneens strategische trajecten rond het aantrekken en behouden van het juiste talent.

Ondanks haar passie voor dit onderwerp had ze echter het gevoel dat er iets ontbrak om blijvende bedrijfsresultaten te boeken.

Als antwoord hierop lanceerde ze Branding by Being, waar ze organisaties begeleidt tijdens culturele transformaties en ze op weg helpt naar een toekomst waar elke werknemer actief aan mee bouwt vanuit intrinsieke motivatie.